EN-80/81 HD and SD MPEG4 & MPEG2 DSNG Encoder

Designed specifically for Tier 1 Satellite, ASI/Fiber and IP Contributio...
lees meer ›

MBC-7000 Digital Mosaic

Looking for a solution for a digital Mosaic channel to promote your offe...
lees meer ›

Home › Over ons › Persberichten › Adtec

Adtec

Tijdens een compatibiliteit test georganiseerd door de World Broadcast Union (WBU-ISOG) in juni 2009 bleek de totale end-to-end latency van de Adtec MediaHUB-HD 422 veruit de laagste van alle deelnemende fabrikanten. Anderen bleken tot wel 10x langzamer. De presentatie van de resultaten vond plaats tijdens de HD World Show in New York.

"De ontwikkeling van onze MediaHUB-HD 422 encoder heeft zich vanaf dag één toegespitst op vier belangrijke peilers van contributie: 1) compatibiliteit met alle huidige decoders, 2) lage latency, 3) perfecte Dolby-E passtrough en 4) ondersteuning voor zowel MPEG2 als MPEG4/AVC. En dat alles in één betaalbare unit ! Vooral de mogelijkheid om in de toekomst te upgraden naar MPEG4/AVC maakt de MediaHUB-HD 422 een toekomstzekere investering", aldus Steven Cogels van Adtec Europe.

De MediaHUB-HD 422 bleek in combinatie met decoders van andere bekende merken zelfs sneller dan de combinaties encoder-decoder van dat betreffende merk. De gemiddeld gemeten end-to-end latency bleef steeds onder de 600 ms, het laagste testresultaat end-to-end was zelfs onder de 400 ms. Huidige SD IRD's kunnen dan ook gewoon gebruikt blijven worden, ondanks het toepassen van een HD encoder.

"SNG service providers krijgen steeds meer vraag naar High Definition contributie. Nederland 1,2 en 3 zenden al in HD uit en de eerste commerciële zenders volgen binnen enkele maanden. Vooral in de Nederlandse markt is de kostenverdeling van HD nog een grijs gebied, zo bleek ook tijdens de HD dagen op 9 november 2009 in Hilversum. MPEG4/AVC biedt de mogelijkheid om veel efficiënter om te gaan met transpondercapaciteit, en zal zodoende helpen HD transmissies betaalbaar te houden. Met de toenemende vraag naar HD zal SD niet zomaar verdwijnen. SD en HD zullen nog geruime tijd naast elkaar bestaan en SNG service providers zullen dan ook beide formaten moeten ondersteunen."

De MediaHub-HD 422 ondersteunt de meest veeleisende MPEG2 en MPEG4 AVC IP en ASI based contributie en distributie evenals filebased studio-ingest applicaties. HD en SD, MPEG2 en MPEG4 AVC in 4:2:0 of 4:2:2 chroma, de MediaHUB-HD 422 ondersteund zowel de huidige als toekomstige infrastructuur en heeft een unieke confidence decoder aan boord.

Tijdens de NAB 2009 ontving de MediaHub-HD 422 een TV Technology NAB STAR Award voor superieure technologie en wordt regelmatig als beste getest. Onlangs betitelde ook het gerenommeerde Duitse Testinstituut IRT de unit nog als 'THE state of the art'.

About Adtec Europe:
Adtec Europe BV, gevestigd in Naaldwijk (NL), is master distributeur van alle Adtec digitale producten. Adtec Digital is een toonaangevende ontwikkelaar van digitale en IPTV-oplossingen, waaronder Multicodec encoders, decoders, multiplexers, ad-servers en het management servers. Adtec Digital biedt innovatieve technologie voor de Broadcast and AV industrie.

Follow us!